آشنایی کامل تیم ملی فرانسه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 285
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور فرانسه

فرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی می‌باشد که دارای چند منطقه تحت حاکمیت نیز است. فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحی هم در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش). بخاطر ظاهر این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب l’Hexagone (معنی: شش‌ضلعی) را داده‌اند.

بر اساس مساحت، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا بشمار می‌آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است که با این رقم، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. مرکز فرانسه، شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. قانون اساسی فرانسه بر اساس رفراندومی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است. این قانون تاکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که حق حاکمیت را در آن مردم ایجاد می‌کنند. اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه ایجاد شد و در نوع خود، یکی از اولین اسناد در این زمینه بشمار می‌آید، بنوعی بیانگر عقاید این کشور است.

بعد از اواخرقرون وسطا، فرانسه تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر در منطقه اروپا شد که در قرون ۱۹ و ۲۰ دارای کلونی‌ها و مناطق تحت استعمار بسیاری می‌شد. همچنین در طول تاریخ طولانی این کشور، فرانسه تبدیل به مهم پرورش بسیاری از هنرمندان، متفکران و دانشمندان در عرصه‌های گوناگون بوده تا جایی که این کشور را یکی از مراکز فرهنگی جهان می‌پندارند. فرانسه چهارمین کشور دارنده بیشترین میراث جهانی یونسکو در جهان است که به همین واسطه، هرساله بیش از ۸۳ میلیون توریست خارجی جذب این کشور می‌شوند - آماری بیش از هر کشور دیگری در جهان.

در عرصه‌هایی چون فرهنگ، نظامی، اقتصاد و سیاست فرانسه یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار جهان می‌باشد. این کشور دارای رتبه پنجمین در بین سایر کشورها از نظر بودجه و هزینه‌های نظامی را دارد. همچنین از نظر ذخایر هسته‌ای، رتبه سوم را داراست. فرانسه یکی از کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد که دارای اقتصادی قدرتمند است. از نظر اقتصادی، دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی و از نظر برابری قدرت خرید دارای رتبه هفتم جهانی است.

در زمینه استانداردهای بین‌المللی فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو دانست. استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه را از جمله کشورهای ایده‌آل برای زندگی معرفی می‌کند. فرانسه همچنین از کشورهای موسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌باشد. فرانسه همچنین در چندین گروه و نهاد بین‌المللی دیگر چون فرانسه‌زبانی، گروه هشت، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین عضویت دارد. این کشور همچنین از کشورهای پیشرو در تاسیس اتحادیه اروپا بوده است.

 

فوتبال فرانسه

تیم ملی فوتبال فرانسه از تیم‌های عنوان‌دار جهان به حساب می‌آید. این تیم در سال‌های 1984 و 2000 قهرمان یورو شده و در سال 1998 هم در حالی که خود میزبانی جام جهانی را بر عهده داشت قهرمانی این مسابقات را به دست‌آورد. فرانسه اما در جام جهانی 2006 هم نایب‌قهرمان این بازی‌ها شد.  تیم ملی فوتبال فرانسه اولین بازی رسمی خودش را در سال 1904 با تساوی 3 - 3 مقابل بلژیک به پایان رساند اما بهترین برد فرانسه را می‌توان پیروزی 10 بر صفر مقابل تیم ملی آذربایجان در سال 1995 دانست و همچنین بدترین شکست این کشور باخت 17 بر یک مقابل دانمارک در سال 1908 بوده است. از رقبای سنتی تیم ملی فرانسه را می توان تیم های بلژیک ، برزیل ، انگلیس و آلمان را نام برد.

فرانسه یکی از کشورهای صاحب سبک و مکتب در فوتبال اروپا و دنیا است. فوتبال این کشور بر اساس آکادمی و مدارس علمی تشکیل شده و در دنیا بازیکنان و مربیان خوبی از فرانسه فعالیت می‌کنند. فرانسه چهار بار به فینال جام جهانی رسیده که یکبار به مقام قهرمانی رسیده است.باشگاه‌های معتبری مثل لیون، رن، مارسی، پاری سن ژرمن و ... در سطح دنیا فعالیت می‌کنند که از اعتبار خوبی برخوردارند.فوتبال فرانسه بر اساس تکنیک است و همیشه در جام جهانی مدعی بوده است.

 

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه I منطقه اروپا با تیم های اسپانیا، فلاند، گرجستان و بلاروس همگروه بود.

نتایج مسابقات انتخابی آلمان به شرح زیر است:
 

 پرچم بلاروسپرچم فنلاندپرچم فرانسهپرچم گرجستانپرچم اسپانیا
بلاروس Flag of Belarus.svg ۱–۱ ۲–۴ ۲–۰ ۰–۴
فنلاند Flag of Finland.svg ۱–۰ ۰–۱ ۱–۱ ۰–۲
فرانسه Flag of France.svg ۳–۱ ۳–۰ ۳–۱ ۰–۱
گرجستان Flag of Georgia.svg ۱–۰ ۰–۱ ۰–۰ ۰–۱
اسپانیا Flag of Spain.svg ۲–۱ ۱–۱ ۱–۱ ۲–۰

 

جدول رده‌‌بندی نهایی گروه C مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا

تیم

بازیبردتساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
 اسپانیا ۸ ۶ ۲ ۰ ۱۴ ۳ +۱۱ ۲۰
 فرانسه ۸ ۵ ۲ ۱ ۱۵ ۶ ۱۷
 فنلاند ۸ ۲ ۳ ۳ ۵ ۹ −۴ ۹
 گرجستان ۸ ۱ ۲ ۵ ۳ ۱۰ −۷ ۵
 بلاروس ۸ ۱ ۱ ۶ ۷ ۱۶ −۹ ۴

 

در پایان فرانسه به مرحله پلی آف به مصاف اوکراین رفت و در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را کسب کرد.

اوکراین 2-0 فرانسه      /       فرانسه 3-0 اوکراین

 

حضور در جام جهانی و افتخارات:

فرانسه در سالهای 1938 و 1998 میزبان جام جهانی فوتبال بوده، فرانسه در 14 دوره از ادوار مختلف جام جهانی حضور داشته است و توانسته  1 بار قهرمانی در سال  1998، 1 بار نایب قهرمانی در سال 2006،  2 بار مقام سومی در سال های 1958 ، 1986 و 1 بار مقام چهارمی در سال 1982 کسب کند.

تیم ملی فرانسه توانست به عنوان ششمین تیم ملی که در خاک خود قهرمان جام جهانی شده نام خود را ثبت کند.

سال طلایی 1998

چشمگیرترین حضور فرانسه در جام جهانی به 1998 بر می گردد که در خود فرانسه برگزار شد، همان جام جهانی 98 معروف که با درخشان ترین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی هم مصادف شد. در این دوره فرانسه با دانمارک، آفریقای جنوبی و عربستان هم گروه شد و به عنوان تیم اول صعود کرد، در بازی یک شانزدهم پارگوئه را یک بر صفر شکست داد، در یک هشتم در ضربات پنالتی ایتالیا را حذف کرد. در نیمه نهایی شگفتی رقابتها یعنی کرواسی را دو بر یک روانه دیدار رده بندی کرد و خود برای اولین بار در تاریخ حضورش در جام جهانی به فینال راه یافت.
در فینال برزیل قدرتمند را پیش روی خود دید که با ستاره هایی چون رونالدو و روبرتو کارلوس در جام جهانی یکه تازی می کردند. اما فرانسه با درخشش زین الدین زیدان توانست این بازی را هم 3 بر صفر ببرد و صاحب بالاترین و تکرارنشدنی ترین مقام تاریخ فوتبال خود شود.

بعد از درخشش در جام جهانی 98 فرانسه هرگز نتوانست آن جذبه و آن مقام را تکرار کند و حضور ناموفقش در 2002 که حتی بدون زدن یک گل از مسابقات حذف شد هواداران این تیم را کاملا نا امید کرد.

 

پوستر تیم ملی فرانسه:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 2014 برزیل



http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به سایت من خوش آمدید

نظرتون در مورد سایت چیه ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین فوتبالیستان ایران و جهان و آدرس varzesh118.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


\


RSS

Powered By
loxblog.Com